poniedziałek, 9 września 2013

LOVE YOURSELF AND LOVE YOUR BODY . Dietetyczne pierogi razowe z cukinią, bakłażanem, suszonymi pomidorami i mozarellą

Rok akademicki zbliża się wielkimi krokami oczywiście ku naszemu niezadowoleniu ;( pamiętając jak dotychczas funkcjonowałam w trakcie jego trwania ( czyli baardzo, bardzo niezdrowo) wpadłam na pomysł, żeby zrobić sobie zapas dietetycznych pierogów, które potem zamrożę. Po długim dniu na uczelni będą,  jak znalazł ;) To były moje pierwsze w życiu samodzielnie lepione pierogi, więc nie bijcie! :) wprawdzie zajęło mi to cały dzień ale dla własnego zdrowia warto się czasem poświęcić. Zmieszałam pół na pół mąkę żytnią z żytnią razową, a przepis na ciasto jest autorstwa babci. Moja ukochana przyjaciółka także może liczyć na to, że dostanie swoją porcję, jednak następnym razem lepimy we dwójkę i nie masz nic do gadania Bella :) wiecie co jest w tym farszu najfajniejsze? ciągnąca się mozzarella po ugotowaniu pierogów.

Składniki na ciasto ( ok 80 pierogów):
0,5 kg mąki ( ja zmieszałam dwa rodzaje żytniej)
2 jajka i 2 żółtka
ok. 1,5 szklanki gorącej wody
4 łyżki oleju
sól


Składniki na farsz:
1 cukinia
1 bakłażan
1 cebula
3 mozarelle 
suszone pomidory- paczka
bazylia
sól
pieprz

zarabiamy ciasto- najpierw nożem, żeby się nie poparzyć gorącą wodą

kiedy ciasto będzie już miało właściwą konsystencję odkładamy je do miseczki
   pod ściereczkę na 10 minut (jeżeli widzimy że jest zbyt lepkie możemy dodawać 
mąki, na odwrót- dodajemy wody)

       cebulkę kroimy w kosteczkę i wrzucamy na patelnię, to samo
 robimy z bakłażanem i cukinią, podsmażamy aż zmiękną

mozzarellę i pomidory kroimy i wrzucamy do miski
mieszamy farsz i  przyprawiamy
a teraz do zamrażalnika! mroziłam najpierw pojedynczo, a po zamrożeniu 
wkładałam do woreczka
                   nie byłabym sobą, gdybym nie ulepiła serduszkowych pierogów
nadziewane śliwkami dla odmiany



uwierzcie mi- nawet po zjedzeniu 7 pierogów człowiek czuje się lekko!
a Wy czym nadziewacie pierogi? :)


1 komentarz:

  1. mniam... pyszności...:) uwielbiam pierogi:)

    pozdrawiam

    http://onlymyfashionstyle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Dziękujemy za komentarze:)